۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۸
  • ارسال توسط :
3206724 - مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان: سد ایالو آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان: سد ایالو آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان: سد ایالو آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان گفت: سد ایالو آماده بهره‌برداری کامل است و مشکلی در این مسیر نداریم.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان گفت: سد ایالو آماده بهره‌برداری کامل است و مشکلی در این مسیر نداریم.
به گزارش ایسنا، اکبر باقری اظهار کرد: عملیات اجرایی بدنه سد ایالو در ماهنشان به پایان رسیده است و هر زمان که استاندار زنجان صلاح بداند برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم.
وی با بیان اینکه امسال برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم، ادامه داد: سد ایالو شامل بدنه سد خاکی غیرهمگن با هسته رسی با حجم مخزن چهار میلیون مترمکعب و به ارتفاع ۳۶ متر از بستر رودخانه و ۳۹ متر از پی و طول تاج ۳۳۱ متر است. آب‌بندی پی آبرفتی است و بخشی از سنگ پی سد با استفاده از دیوار آببند بتن پالستیک انجام شده است.
عملیات اجرایی بدنه و تأسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال ۱۳۹۰ آغاز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است.
او بیان کرد: سد ایالو در سمت شرق روستای ایالو قرار دارد و با ظرفیت دو میلیون مترمکعب برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان اظهار کرد: تامین منابع آب قابل اطمینان برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی، از اهداف توسعه پایدار است و در جریان توسعه، تأسیساتی مانند سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌توانند تأثیرگذار باشند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی شرکت آب منطقه‌ای زنجان، او افزود: بهینه‌سازی منابع آب برای توسعه کشاورزی، صنعت و مصارف شهری، ضروری تلقی می‌شود و یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی بهینه منابع آب، تامین آب پایدار برای همه بخش‌های استان است که در آن، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب حاصل از بارندگی و آب‌های سطحی از مهمترین برنامه‌های اجرایی است.

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *