۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » در استان
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۹
  • ارسال توسط :
170876740 - استاندار زنجان خطاب به مدیران:  کوتاهی در طرح جوانی جمعیت مصداق ترک فعل است
استاندار زنجان خطاب به مدیران:  کوتاهی در طرح جوانی جمعیت مصداق ترک فعل است

استاندار زنجان خطاب به مدیران: کوتاهی در طرح جوانی جمعیت مصداق ترک فعل است

استاندار زنجان با تاکید بر نگاه ویژه مدیران به مسئله جوانی جمعیت گفت: کوتاهی مدیران در حوزه جوانی جمعیت ترک فعل تلقی و برخورد قضایی را درپی خواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر نگاه ویژه مدیران به مسئله جوانی جمعیت گفت: کوتاهی مدیران در حوزه جوانی جمعیت ترک فعل تلقی و برخورد قضایی را درپی خواهد شد.
به گزارش مردم‌نو دکتر محسن افشارچی در اولین جلسه شورای اداری سال جدید با تاکید بر لزوم توجه مدیران نسبت به اهمیت طرح جوانی جمعیت خطاب به مدیران افزود: ما نمی‌توانیم آینده کشور را به تنبلی خود بفروشیم و اگر دستگاهی در این خصوص کم‌کاری کند از دستگاه قضایی می‌خواهیم نسبت به ترک فعل مدیر دستگاه ذی‌ربط اقدام کنند.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها در خصوص امنیت شغلی خانم‌های باردار و مرخصی زایمان برای آنها، توجه ویژه و کافی داشته باشند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه مسئله زمین و اختصاص آن به متقاضیان مشمول طرح جوانی جمعیت در برهه کنونی که نیازمند مقابله با سالمندی و کاهش جمعیت هستیم از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: البته که گشایش‌هایی در این خصوص شده است و راه و شهرسازی دستگاهی است که یکی از سنگین‌ترین وظایف کاری خود را در این رابطه دارد.
استاندار زنجان همچنین با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق هم گفت: این عملیات هیمنه اسرائیل را درهم شکست و نشان داد که جمهوری اسلامی نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین همه آزادگان جهان به عنوان بخش مهمی از محور مقاومت محسوب می‌شود.
افشارچی اظهار داشت: امروز همه می‌دانند که جمهوری اسلامی بر مبنای خون شهدا و توانمندی‌های خود مسیر اصلی خود را پیدا خواهد کرد.
وی در ادامه به لزوم توجه مدیران در راستای تلاش برای تحقق شعار سال هم تاکید کرد و گفت: علاوه بر اهمیت عملکرد همه دستگاه‌ها در این خصوص، بانک‌ها اما به صورت ویژه می‌توانند نقش آفرینی کنند و باید در جهت تحقق شعار سال به طور خاص کمک کنند.
استاندار زنجان بهره وری در حوزه آب را از جمله مهم‌ترین مسائل مهم کشور و استان عنوان کرد و گفت: ما در حوزه بهره‌وری آب نیاز به اتفاق‌های جدید و خاص داریم که حائز اهمیت است.
افشارچی با تاکید بر اینکه مدیران باید نگاه بهره‌وری به مسائل داشته باشند تصریح کرد: برنامه تحولی ذهن من در این حوزه بهره وری کردن آب کشاورزی است.
وی سیستماتیک کردن مسئله سرمایه‌گذاری را یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه تولید عنوان کرده و افزود: حذف اخذ مجوز حضوری و تسهیل در این مسیر را باید مد نظر قرار دهیم تا افرادی که سرمایه خود را برای تولید به استان می‌آورند در حداقل‌ترین زمان ممکن به این مهم دست یابند.
استاندار زنجان گفت: سه مسیر بهره‌وری را در حوزه صنعت، آب و کشاورزی به مرکز ارسال کرده‌ایم که می‌تواند نقش مهمی را در حوزه تولید و جهش آن داشته باشد.
مدیران صرفاً به تحسین فرمایش رهبری در جوانی جمعیت بسنده نکنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: این مسئله از تاکیدات رهبری است و مسئولان استان زنجان موظف به اعلام و ارائه گزارش از عملکرد و اقدامات خود در این خصوص هستند.
حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه اگر مسئله جوانسازی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است به این معنا نیست که مدیران فقط آن را تحسین کنند افزود: آنها باید موانع شناسایی شده را اعلام و اقدامات انجام گرفته در راستای تسهیل‌گری در این زمینه را بیان کنند.
با میانگین ازدواج ۳۰ سال، جوانی جمعیت تحقق نمی یابد
سلیمی جمعیت شناس و پژوهشگر هم که از سخنرانان ویژه این جلسه محسوب می‌شد، به بحران جمعیت در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: این مسئله یک پدیده نو و جدید نه تنها در ایران که بلکه برای کل دنیا است.
وی با بیان اینکه در سالمندی جمعیت، کل جهان بی تجربه است افزود: کشور ما هم بخشی از تجارب خود در مقابله با سالمندی جمعیت را از تجربه جهانی وام گرفته است.
این پژوهشگر، نهاد خانواده در غرب را به شدت آسیب خورده عنوان کرد و گفت: اگرچه در کشور ما هنوز بنیان خانواده حائز اهمیت است اما متاسفانه باید عرض کنم که پژوهش‌های کیفی در حوزه اجتماعی در استان زنجان کم است و یا اصلا وجود ندارد.
سلیمی خاطرنشان کرد: تبیین‌های علمی در خصوص «جوانی جمعیت» صورت نگرفته که می‌تواند یکی از ایرادها در مسیر اجرای طرح جوانی جمعیت باشد.
وی با تاکید بر اینکه در فرزندآوری، هر دو والد نقش موثری دارند و تنها نباید خانم‌ها مخاطب این طرح باشند گفت: در کشوری که میانگین ازدواج پسرها ۳۰ سال است، حرف زدن از فرزندآوری خنده‌دار است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *