۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » در استان
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
  • ارسال توسط :
5935391 - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:  معلمان به همه آنچه که حقشان است نرسیده‌اند
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:  معلمان به همه آنچه که حقشان است نرسیده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان: معلمان به همه آنچه که حقشان است نرسیده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه معلمان نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند گفت: با وجود اهمیت نقش آنها، اما در حال حاضر به همه آنچه که حقشان است نرسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه معلمان نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند گفت: با وجود اهمیت نقش آنها، اما در حال حاضر به همه آنچه که حقشان است نرسیده‌اند.
به گزارش مردم‌نو، اسماعیلی در نشست خبری به مناسبت پاسداشت هفته معلم با اشاره به اینکه امروز آنچه که شایسته معلم باشد برایش تعیین نشده است تصریح کرد: البته نباید فراموش کنیم که در ۲ سال اخیر به حق و حقوق واقعی معلمان در چهارچوب قانونی نزدیک شده‌ایم.
وی با بیان اینکه معلمان در زمان و مکان و نیز چهارچوب مادیات محصور نمی‌شوند گفت: حقیقتاً فرهنگیان نقش تعیین کننده‌ای در جامعه دارند با وجود این اما، آنچه که شایسته معلمان باشد امروز برایشان محقق نشده و به حقوق واقعی خود نرسیده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ۴۹ معلم شهید، بیش از ۵۵۰ دانش آموز و نوجوان شهید در استان و نیز، ۵۰۰۰ معلم شهید در سطح کشور گفت: وقتی به آنها فکر می‌کنیم، می‌بینیم که بسیار تاثیرگذار هستند و بنابر شرایط و اقتضای زمان خود نقش تعیین کننده‌ای داشتند.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت نامناسب برخی مدارس گفت: این موضوع را کتمان نمی‌کنیم چون بخش عمده‌ای از فضاهای آموزشی به لحاظ قدمت و ویژگی خاصی که دارند وضعیت نامناسب دارند که نیاز به بازسازی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تحویل ۲۱۸ کلاس از نوسازی مدارس را اتفاق بسیار خوبی عنوان کرد و گفت: اما میزان زیاد مشکلات موجود در مدارس باعث می‌شود که چنین اقداماتی آنگونه که باید به چشم نیاید.
اسماعیلی به صراحت اعلام کرد اینکه می‌گوییم وضعیت مدارس خراب است شامل همه مدارس نمی‌شود چون در عین حال مدارسی را داریم که اگرچه به لحاظ ظاهر و فیزیک ساختمان شرایط مناسبی نداشته باشند اما از نظر کیفیت آموزشی و مسائل تربیتی جایگاه ویژه و ممتازی در بین مدارس دارند و مورد اقبال خانواده‌ها هستند. مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص پذیرش معلم در قالب ماده ۲۸ و نیز شرایط تعیین شده برای آزمون ورودی هم گفت: بر این اساس از فارغ التحصیلان حوزوی نیز استفاده می‌شود همانطور که در آزمون سال قبل تعدادی از نیروهای ورودی در قالب ماده ۲۸ تحصیل کرده‌های حوزه علمیه بودند.
وی گفت: اما در خصوص پذیرش نخبگان در این آزمون‌ها تا این لحظه شیوه نامه خاصی که مبنی بر روند جذب معلم از جامعه نخبگان باشد را دریافت نکرده ایم و منتظر آیین نامه اجرایی آن هستیم.
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی در خصوص فرآیند پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی متوسطه اول و چرایی حذف آزمون ورودی این مقطع هم اظهار داشت: اصلاً در مقطع متوسطه اول مدارس نمونه دولتی نداریم بلکه مدارس نمونه دولتی استان در مقطع دوم دوره متوسطه است که آزمون ورودی دارد و نسبت سهم دانش آموزان روستایی به شهری در این مدارس هم ۴۰ به ۶۰ است و تلاش می‌کنیم این درصد را معکوس کنیم.
تخلف در امتحانات نهایی در برخی موارد محرومیت یک ساله را در پی دارد
وی در ادامه با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی هم گفت: امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود و چون امتحانات نهایی به نوعی وصل به دانشگاه است لازم است که دانش آموزان و خانواده‌ها حساسیت لازم را در مواجهه با این امتحانات داشته باشند.
وی تصریح کرد همه اوراق امتحانی به صورت الکترونیکی و بدون دخالت دست تصحیح می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برخورد با تخلفات امتحانی در سال‌های گذشته داخل استانی بود گفت: امروز اما برخورد با تخلفات امتحانات مثل برخورد با تخلفات آزمون‌های سراسری است که به وزارتخانه ارسال می‌شود و در مواردی حتی محرومیت‌های یک ساله را هم در پی دارد.
اسماعیلی اظهار داشت: بنر مربوط به تخلفات آزمون‌های سراسری را به مدارس ارسال کردیم و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص را داشته باشند.
شرایط جسمی؛ ۵۰ درصد دلایل بازمانده از تحصیل دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد
مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص بازماندگان از تحصیل هم گفت: در حال حاضر ۷۹۲ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داریم که ۵۰ درصد آنها به خاطر مشکلات جسمی و ذهنی امکان تحصیل ندارند و در واقع آموزش پذیر نیستند.
اسماعیلی اظهار داشت: از این ۷۹۲ نفر تعداد ۵۵ نفر در پیش دبستانی تحصیل می‌کنند و رقم واقعی دانش آموزانی که برای تحصیل نیامدند ۵۵ نفر بود که اولیای آنها به خاطر جثه کوچک دانش آموزان تمایل داشتند یک سال با تاخیر شروع به تحصیل کنند.
وی تصریح کرد: ۵۵ درصد عمده دلایل بازمانده از تحصیل دانش‌آموزان شرایط جسمی آنها است.
این مسئول تعداد مدارس کانکسی دارای کمتر از ۱۰ دانش آموز در استان را هم ناچیز عنوان کرد و گفت: تعداد این مدارس به رقم انگشتان دست هم نمی‌رسد و البته در راستای دستورالعمل جمع آوری مدارس کانکسی در سطح کشور، این اتفاق در سطح استان هم آغاز شده است.
اسماعیلی در پاسخ به برخی گله‌مندی خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان از اجبار برخی مدیران در خصوص مشارکت خانواده‌ها در تامین هزینه هدیه روز معلم هم گفت: بر اساس بخشنامه و دستورالعمل هیچ مدیری حق اجبار در این خصوص را ندارد و خانواده‌ها با میل شخصی می‌توانند در این موضوع مشارکت کنند همانطوری که بسیاری از مردم در قالب نیت و امور خیرخواهانه در رفع برخی از مشکلات مدارس آموزش و پرورش را یاری می‌کنند.

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *