۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » در استان
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۵
  • ارسال توسط :
1713975443 - گامی در جهت تحقق شعار سال؛ پروژه مسکن‌های معیشت‌محور در ابهر کلید خورد
گامی در جهت تحقق شعار سال؛ پروژه مسکن‌های معیشت‌محور در ابهر کلید خورد

گامی در جهت تحقق شعار سال؛ پروژه مسکن‌های معیشت‌محور در ابهر کلید خورد

پروژه مسکن‌ه ای معیشت‌محور (زیست‌شهر نوین مولد) در ابهر مراحل اولیه خود را سپری می‌کند.

پروژه مسکن‌ه ای معیشت‌محور (زیست‌شهر نوین مولد) در ابهر مراحل اولیه خود را سپری می‌کند.
به گزارش موج رسا با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم مردم داشتن مسکن است و مسکن نیز در حفظ کیان خانواده مؤثر است، الگوی ساخت واحدهای مسکونی منطبق بر زیست شهر نوین مولد (مسکن معیشت محور) راهکار حل مشکل مسکن شهرستان ابهر است.
در خصوص این موضوع عباس طاهری مسئول قرارگاه جهادی شهدای ابهر، گفت: طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در فاصله مناسبی از شهر ابهر چند هزار هکتار زمین کشاورزی دیم وجود دارد که کاملاً هموار بوده و زیرساخت‌هایی نظیر برق و گاز نیز در آن محدوده مهیا بوده و بهترین موقعیت را برای اجرای طرح دارا است.
وی افزود: با توجه به عدم توانایی اکثر متقاضیان برای پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن پیشنهاد می‌کنیم که وام‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این طرح اختصاص پیدا کند.
طاهری با بیان اینکه استفاده از ادوات و ماشین‌آلات و تجهیزات دولتی برای کاهش هزینه‌های ساخت و کسب درآمد برای تأمین بخشی از هزینه‌های زیرساخت می‌توان از ادوات و ماشین‌آلات دولتی استفاده کرد، گفت: با ایجاد کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی نظیر تیرچه، بتن، یونولیت، در و پنجره، بلوک و… با توجه به حجم بالای نیاز پروژه و عدم توانایی کارگاه‌های موجود در شهر برای تأمین مصالح و به منظور کاهش محسوس هزینه‌های ساخت، نیازمند ایجاد کارگاه‌هایی برای تأمین نیاز پروژه هستیم، که این کارگاه‌ها علاوه بر تأمین مصالح مورد نیاز می‌توانند درآمدزا بوده و منبع مالی مناسبی برای تأمین بخشی از هزینه‌های زیرساخت نیز باشند.
وی خاطرنشان کرد: براساس مطالعات و تجربیات قرارگاه جهادی شهدای ابهر در خصوص ساخت مسکن، بهترین و مناسب‌ترین روش ساخت شناژ قائم‌ (نیمه‌اسکلت) است، زیرا نسبت به روش‌های دیگر مقاوم‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر بوده و در برابر سروصدا، گرما و سرما عایق مناسبی است که از جهت امکان مشارکت متقاضیان در ساخت و کاهش هزینه‌ها بسیار حائز اهمیت است، همچنین مصالح مورد نیاز این روش ساخت در همه جای کشور به راحتی در دسترس است‌.
این جهادگر ابهری تصریح کرد: با توجه به اینکه همه یا بخش اعظم زمین پروژه‌ها در کشور در اختیار دولت است، لذا دولت می‌تواند با فروش درصدی از این زمین‌ها به دهک‌های بالایی، هزینه اجرای زیرساخت‌ها، طرح‌های گردشگری و درآمدزا و مسکن محرومین را به راحتی تأمین کند. که تاثیر محسوسی روی کاهش فاصله طبقاتی هم خواهد داشت.
وی در پایان اذعان کرد: متخصصین بخش مسکن و عمران و اشتغال‌زایی قرارگاه جهادی شهدای ابهر با توجه به درخواست و تمایل متقاضیان به عنوان پشتیبان و تسهیل‌گر در کنار مردم خواهند بود و در تمام مراحل ساخت ، تأمین و تولید مصالح، تأمین استادکاران و چگونگی کسب درآمد از حیاط وسیع این خانه‌ها، آموزش‌دهنده، کمک و راهنما خواهند بود.

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *