۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۸
  • ارسال توسط :
4702090 - رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان خبر داد: تولد ۹ فقره نوزاد دوقلو در ماهنشان
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان خبر داد: تولد ۹ فقره نوزاد دوقلو در ماهنشان

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان خبر داد: تولد ۹ فقره نوزاد دوقلو در ماهنشان

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان با بیان اینکه موالید شهرستان در سال گذشته تعداد ۵۷۵ مورد بوده است گفت: در سال گذشته ۹ فقره نوزاد دوقلو در ماهنشان متولد شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان با بیان اینکه موالید شهرستان در سال گذشته تعداد ۵۷۵ مورد بوده است گفت: در سال گذشته ۹ فقره نوزاد دوقلو در ماهنشان متولد شد. حسن محمدی‌مغانی در گفتگو با خبرنگار موج رسا گفت: تعداد موالید شهرستان ۵۷۵ مورد بوده است، از این تعداد ۳۹۵ مورد به بخش مرکزی و ۱۸۰ مورد آن به بخش انگوران اختصاص دارد. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ فقره و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ فقره دو‌قلو‌زایی در شهرستان اتفاق افتاده است. رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان مطرح کرد: فراوانی نام در دختران در صده اخیر (سه سال اخیر) به ترتیب در بین دختران زهرا، فاطمه، رقیه، معصومه، آیلین است. وی اذعان کرد: در رابطه با فراوانی نام بین اسامی پسران، امیرعلی، محمدرضا، ابوالفضل، محمد، محمدمهدی بیشترین فراوانی را داشته است. محمدی عنوان کرد: صدور شناسنامه نوزاد فعلاً حضوری است اما با کاربری شدن سامانه سهیم ثبت احوال و همچنین الکترونیکی شدن گواهی‌های ولادت، شناسنامه نوزاد بصورت غیر حضوری صادر خواهد شد. وی افزود: در آینده بسیار نزدیک گواهی‌های ولادت و وفات بصورت الکترونیکی صادر خواهد شد، که کارهای آن انجام شده و گواهی‌ها از بیمارستان بصورت برخط به ثبت احوال ارسال خواهد شد. رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان تصریح کرد: این کار علاوه بر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های گزاف به سیستم، باعث جلوگیری از جعل و سوء‌استفاده از گواهی خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: از سال دوم قانون برنامه هفتم توسعه صدور گواهی انحصار وراثت جزء تکالیف ثبت احوال خواهد شد و برای انحصار وراثت نیازی به مراجعه به محاکم دادگستری نخواهد بود. محمدی اظهار کرد: لذا ثبت احوال در این راستا در حال تکمیل پایگاه اطلاعات جمعیتی خود بوده که این کار تا پایان امسال تقریباً به اتمام خواهد رسید.
وی بیان کرد: در مورد طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی(جلد قرمز)، کمیسیون پیشگیری از جعل وزارت متبوع (وزارت کشور) مصوب کرده است که ۳۴ میلیون شناسنامه باید تا انتهای سال آتی تعویض شود. رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان در این باره افزود: این امر که مورد تاکید رئیس سازمان ثبت احوال نیز هست، موجب جلوگیری از جعل، تحریف و مخدوش نمودن شناسنامه خواهد شد. وی ابراز کرد: از سویی با انجام این کار، پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال تکمیل و به روز می شود، لذا از شهروندان می‌خواهیم که در این طرح مشارکت نموده و نسبت به تعویض شناسنامه‌های قدیمی اقدام نمایند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *