۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » در استان
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۳
  • ارسال توسط :
62990453 - معرفی شهید شاخص استان زنجان
معرفی شهید شاخص استان زنجان

معرفی شهید شاخص استان زنجان

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از معرفی شهید احمد یوسفی به‌ عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از معرفی شهید احمد یوسفی به‌ عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محسن احمدی‌تبار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۱۳۸۹ اجرا می‌شود و هر سال، یک شهید شاخص برای هر استان از سوی سپاه‌های استانی اعلام می‌شود و در همین راستا، پس از هم‌اندیشی‌ها و بررسی‌های انجام گرفته در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استان و بهره‌گیری از نظرات فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در خصوص اعلام شهید شاخص به جمع‌بندی نهایی رسیدیم.
وی از انتخاب شهید احمد یوسفی به عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: انتخاب شهید شاخص، فرصتی بی‌نظیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی، آشنا کردن جوانان با فرهنگ شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: امیدواریم نهادهای فرهنگی و اقشار فرهنگی و فرهیخته جامعه در سال جاری در زمینه معرفی این شهید بزرگوار اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش تسنیم، شهید احمد یوسفی یکم اردیبهشت ۱۳۳۵، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدعلی و مادرش حوریه نام داشت. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در نهایت ششم مهر ۱۳۶۵، با سمت فرمانده واحد مهندسی رزمی در ارتفاعات لاری بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به کمر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید بزرگوار در مزار پایین زادگاهش و در کنار همرزمانش آرام گرفته است. برادرش رحمان نیز از شهدای گرانقدر استان زنجان است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *