۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۳
  • ارسال توسط :
1712573061 - بانوی کار آفرین ماهنشانی که شعار سال را تحقق بخشید
بانوی کار آفرین ماهنشانی که شعار سال را تحقق بخشید

بانوی کار آفرین ماهنشانی که شعار سال را تحقق بخشید

بانوی کار‌آفرین ماهنشانی با ایجاد کارگاه تولیدی، زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده و در جهت افزایش تولید با مشارکت مردم اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

بانوی کار‌آفرین ماهنشانی با ایجاد کارگاه تولیدی، زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده و در جهت افزایش تولید با مشارکت مردم اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.
به گزارش موج رسا در چند سال اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی و تولید، مقام معظم رهبری این مسئله را مورد توجه قرار داده و در نامگذاری سال بر موضوع جهش تولید با مشارکت مردم تاکید کرده‌اند.
مقام معظم رهبری فرمودند: بر همین اساس در سال جدید نیز تکیه بر مسئله تولید مورد توجه است و انتظار داریم که در موضوع تولید یک جهش روی دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان‌پذیر نیست خاطر نشان کردند: باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شوند.
در این میان بانوی کار‌آفرین ماهنشانی که روستای قلعه‌جوق سیاه‌منصور سکونت دارد با ایجاد کارگاه تولیدی و آموزش در زمینه‌های خیاطی، گلیم‌ بافی و فرش بافی در زمینه تولید با مشارکت مردم در حد یک بانوی کارآفرین نقش بسزایی داشته داده است.
خدیجه رضایی زادگان، بانوی کار‌آفرین ماهنشانی در گفتگو با موج رسا گفت: بیکاری خودم و جوانان اطرافم من را برآن داشت تا در صدد ایجاد کارگاه و اشتغال در حیطه حرفه‌‌هایی که در آن‌ها مهارت دارم بربیایم.
وی ادامه داد: علاوه بر روستای خود در روستای ویزمک نیز در حوزه قالی بافی، زمینه اشتغال چند نفر را فراهم کرده‌ام.
رضایی‌زادگان گفت: من به توسعه و گسترش این کارگاه‌ علاقه فراوانی دارم و در صورت حمایت از طریق ارگان‌های دولتی، کارگاه و تجهیزات مورد نیاز را افزایش خواهم داد تا تعداد افراد زیادی مشغول به کار شوند و هم حرفه‌‌هایی که مد نظر من در منطقه پیشرفت کنند‌ و افزایش یابند.
وی افزود: ما در حال حاضر در زمینه خیاطی، سرویس‌های پارچه‌ای آشپزخانه، لوازم نوزاد و سیسمونی، تولید لحاف و تشک، گلیم بافی، فرش بافی و تولیدات جامدادی و … تولیدات خود را عرضه می‌کنیم.
بانوی کار‌آفرین ماهنشانی یادآور شد: در ابتدای شروع کار سختی‌های بسیاری پیش‌روی من قرار داشت ولی من با پشتکاری که داشتم توانستم بر آنان غلبه کنم.
وی ادامه داد: من با حمایت اداره میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی این کار را آغاز کردم و بعد از آن نیز مورد حمایت بنیاد علوی و بنیاد برکت واقع شدم.
بانوی کارآفرین ماهنشانی تصریح کرد: ما اکنون در زمینه فروش محصولات تولید شده با مشکل مواجه هستیم و به ناچار تولیدات را به قیمتی کمتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسانیم.
رضایی‌زادگان خاطر نشان کرد: محصولات تولید شده در شهر زنجان و همچنین در خود روستای قلعه‌جوق سیاه‌منصور و یا از طریق فضای مجازی فروخته می‌شود.
وی ابراز کرد: علاوه بر مشکل فروش محصولات، نداشتن بیمه برای خود و افراد زیر مجموعه از مشکلاتی است که پیش‌روی ما قرار دارد.
بانوی کار‌آفرین ماهنشانی اظهار کرد: اما با وجود این مشکلات همین که باعث ایجاد اشتغال برای افرادی شده‌ام و نقشی هر چند جزئی در تولید داشته‌ام موفقیت بزرگی برای من محسوب می‌شود.
رضایی‌زادگان عنوان کرد: من به افرادی که دارای مهارت هستند توصیه می‌کنم با استفاده از مهارت‌های خود کارگاه‌هایی را ایجاد کنند و زمینه اشتغال افراد دوره دیده را ایجاد کنند و نقشی در تولیدات کشور داشته باشند.
افزایش تعداد کارآفرینان و حمایت از این افراد میتواند منجر به افزایش اشتغال خرد خانگی شود و این اقدام گام بزرگی در تحقق شعار سال می‌تواند باشد و امید است مسئولان استانی نسبت به این مهم نگاه ویژه ای داشته باشند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *