۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۸
  • ارسال توسط :
170677561 - سال گذشته ۱۱ هزار نوزاد و کودک در زنجان غربالگری شنوایی شدند
سال گذشته ۱۱ هزار نوزاد و کودک در زنجان غربالگری شنوایی شدند

سال گذشته ۱۱ هزار نوزاد و کودک در زنجان غربالگری شنوایی شدند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته با اجرای طرح پیشگیری از ناشنوایی نوزادان، ۱۱ هزار نوزاد و کودک در سطح استان غربالگری شدند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته با اجرای طرح پیشگیری از ناشنوایی نوزادان، ۱۱ هزار نوزاد و کودک در سطح استان غربالگری شدند.
روح اله خدابنده لو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:آزمایش های مربوط به کودکان ارجاعی و دارای عوامل خطر در مراکز با دستگاه های کوچک، بدون درد و خطر در شرایطی که نوزاد به آرامی استراحت می کند انجام می شود.
وی اضافه کرد: آزمون غربالگری، آزمونی ساده است که فقط چند دقیقه طول می کشد و هدف آن شناسایی نوزادانی است که نیاز به ارزیابی بیشتری دارند.
این مسوول ادامه داد: غربالگری نوزادان بسیار مهم است و اگر بررسی شنوایی نوزاد دیر انجام گیرد موجب تاخیر در رشد و زبان او می شود و بر روی توانایی کودک برای یادگیری، تحصیل و ارتباطات اجتماعی تاثیر می گذارد. وی اظهار داشت: کشف زودهنگام کم شنوایی پیش از سه ماهگی و ارائه خدمات لازم قبل از ۶ ماهگی برای نوزاد و خانواده او ضروری است و این موضوع اهمیت ویژه ای داردو
مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: سال گذشته و در راستای خدمت رسانی مطلوب اولین مرکز توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در شهر زنجان افتتاح شد.
وی یادآور شد: خدمات گفتار درمانی، شنوایی شناسی، روانشناسی، مربی آموزشی و هنری و ورزشی برای کودکان بدو تولد تا ۱۰ سال در این مرکز ارائه می شود و دیگر نیازی نیست خانواده ها برای آموزش کودک ناشنوای خود به استان های دیگر بروند.
خدابنده لو با بیان اینکه در این مرکز، کودک دارای اختلال شنوایی از نظر سطح شنیداری، میزان افت شنوایی، سطح زبان بیانی و درکی و اختلالات تلفظی ارزیابی می شود، خاطر نشان کرد: برای هر کودک برنامه درمانی اختصاصی تهیه و تدوین شده و مربی های آموزشی بر اساس برنامه اختصاصی با کودک تمرین می کنند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *