۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
  • ارسال توسط :
2001162 - زنجان میزبان گردشگران ۶۲ کشور جهان
زنجان میزبان گردشگران ۶۲ کشور جهان

زنجان میزبان گردشگران ۶۲ کشور جهان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از حضور گردشگران ۶۲ کشور جهان در شش ماهه سال گذشته و ایام نوروز خبر داد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از حضور گردشگران ۶۲ کشور جهان در شش ماهه سال گذشته و ایام نوروز خبر داد.
سیدسعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خوشبختانه سال به سال آمار گردشگری استان زنجان روند افزایشی دارد و این نشان می‌دهد زنجان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
وی گفت: طبق آمار، زنجان در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ و همچنین ایام نوروز ۱۴۰۳، میزبان گردشگران ۶۲ کشور جهان بوده است که در این بین، بیشترین سهم برای کشور چین بوده است. نکته قابل توجه موضوع اینجاست که سهم کشور تایوان از کشور روسیه هم در این آمار بیشتر است و از سوی دیگر ، گردشگرانی از قاره آفریقا همانند کشور تانزانیا هم به زنجان سفر کرده‌اند و همین موضوع نشان می‌دهد که زنجان در حال رشد و توسعه است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه گریزی به موضوع افزایش رغبت سرمایه‌گذاری در صنعت هتل زد و افزود: واقعیت این است که زنجان در این سال‌ها از نعمت داشتن هتل ۵ ستاره محروم بوده است و برای افزایش زیرساخت حضور گردشگران، ساخت هتل با کیفیت در این استان نیاز است؛ خوشبختانه سرمایه‌گذارانی برای حضور در زنجان برای ساخت هتل ۵ ستاره اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی برای افزایش صنعت گردشگری “افزایش اقامت‌گاه” است، گفت: معرفی مکان‌های گردشگری در دیگر شهرها باید در اولویت قرار بگیرد. باید بتوانیم مکان‌های گردشگری و آثار باستانی استان را به دیگر استان‌های کشور معرفی کنیم. به طور مثال در ایام نوروز یک زوجی از شهر کرج به خاطر علاقه‌مندی در اقامت در یکی از اقامت‌های خوب شهر زنجان در این شهر حضور پیدا کرده بودند و همین موضوع سبب شد که چهار روز در این شهر اقامت کنند و از دیدنی‌های مختلف شهر زنجان بازدید کنند.
نکته قابل توجه موضوع اینجاست با اینکه این زوج از شهر کرج (در فاصله ۳ ساعته با زنجان) آمده بودند ولی از بسیاری از دیدنی‌های استان را نمی‌شناختند و همین موضوع نشان می‌دهد که معرفی آثار گردشگری استان به دیگر استان‌ها از جمله استان‌های جنوبی بسیار مهم است.
صفوی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته، جمعی از اینفلوئنسرهای چینی به زنجان آمده بودند و از برخی مکان‌های گردشگری زنجان دیدن کردند؛ این موضوع یکی از راهکارهای خوب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری زنجان است که نتایج مثبتی برای استان داشت.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *