۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۹
  • ارسال توسط :
62695922 - رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در زنجان پیش بینی شد
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در زنجان پیش بینی شد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در زنجان پیش بینی شد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدابنده برای راهیابی ۲ نماینده دیگر از استان به مجلس پیش بینی شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدابنده برای راهیابی ۲ نماینده دیگر از استان به مجلس پیش بینی شد.
ابوالفضل رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده در مرحله اول باید در همان حوزه انتخابیه که رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.
رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.
رفیعی گفت: هیات استانی بررسی تبلیغات نیز فعالیت خود را برای رصد فعالیت‌های انتخاباتی و همچنین برنامه‌ریزی لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغی به ویژه تهیه و پخش فیلمهای تبلیغاتی و برنامه‌های مناظره نامزدها آغاز کرده است.
مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام ستاد انتخابات کشور در ۲۱ حوزه انتخابیه در روز ۲۱ اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد که ۲ حوزه آن مربوط به استان زنجان است.
استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.
مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان زنجان ۱۱ اسفند سال گذشته برگزار شد.
در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۹۹ داوطلب از حوزه های چهارگانه استان روز انتخابات با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۱۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۲۹ نفر در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه خدابنده و ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود رقابت کردند.
در مرحله اول انتخابات مصطفی طاهری که در مجلس یازدهم نیز به عنوان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، به مجلس دوازدهم راه یافت، همچنین از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی و از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز سید جمال موسوی به عنوان چهره های جدید الورود به مجلس راه یافتند.
رقابت برای کسب یک کرسی دیگر از مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم میان ۲ تن از داوطلبان به دور دوم کشیده شد؛‌ نبی‌الله محمدی در دور اول ۲۶ هزار و ۷۸ رای معادل ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای معادل ۱۱.۱۵ درصد آرا را کسب کرده بودند که باید در دور دوم انتخابات نیز به رقابت بپردازند.
در حوزه انتخابیه خدابنده نیز پس از شمارش آرای ماخوذه هیچ یک از نامزدها نتوانستند ۲۰ درصد آرا را کسب کنند و بر همین اساس رقابت میان سعید رفیعی که در دور اول ۱۵ هزار و ۹۴۹ رای و احمد بیگدلی که ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای کسب کرده بودند، به مرحله دوم رفت.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *