۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » در استان
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۸
  • ارسال توسط :
600x400 1713125173 - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبر داد: فعالیت ۲۵ مدرسه استثنایی در استان زنجان
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبر داد: فعالیت ۲۵ مدرسه استثنایی در استان زنجان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبر داد: فعالیت ۲۵ مدرسه استثنایی در استان زنجان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان 25 مدرسه اسثنایی فعالیت دارد گفت: این مدارس با عنوان دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه شناخته می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۲۵ مدرسه اسثنایی فعالیت دارد گفت: این مدارس با عنوان دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه شناخته می‌شوند.
فاطمه باغبانی در گفتگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه با توجه به تشخیص‌هایی که گرفته می‌شوند در دو گروه حسی و ذهنی دسته بندی می‌شوند گفت: ۲۵ مدرسه در این حوزه فعالیت می‌کنند , این مدارس را با عنوان مدارس خاص شناسایی می‌کنند که هزار و ۱۵ نفر دانش‌آموز در این مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه کودکان آسیب دیده از نظر اختلالات طبقه‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: این اختلالات شامل بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی_حرکتی و اوتیسم هستند. زنجان تنها شهرستانی است که دانش‌آموزان استثنایی را به شکل ویژه در گروه‌های معلولیتی مورد پذیرش قرار می‌دهد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از مدارس استثنایی استان زنجان تنها دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی را پذیرش می‌کنند، افزود: این دانش‌آموزان زیر نظر مدارس انجم‌شعاع و نیوشا در دوره‌های پیش از دبستان، ابتدایی و متوسطه تحصبل می‌کنند.
وی ادامه داد: مدرسه رودکی نیز برای دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی و کودکان جسمی_حرکتی تعریف شده است که دوره پیش دبستان و ابتدایی را پوشش می‌دهد. باغبانی بیان کرد: مدارس قاصدی، خدایی، تلاش، طلیعه و شهید محمدی هم دانش‌آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی را پذیرش می‌کنند. وی تاکید کرد: علاوه بر مدارسی که گفته شد، مدرسه طوبی نیز دانش‌آموزان اوتیسم را پذیرش می‌کند که شامل دوره پیش از دبستان تا ابتدایی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به کودکان دیر آموز نیز که وضعیت بینایی آنها کمی ضعیف است، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزانی که یکی از معلولیت‌های حسی را دارند در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *