۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » در استان
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۳
  • ارسال توسط :
600x400 1712981705 - جابه‌جایی مدیران استانی بر دور باطل؛ این چون اون، اون چون این!
جابه‌جایی مدیران استانی بر دور باطل؛ این چون اون، اون چون این!

جابه‌جایی مدیران استانی بر دور باطل؛ این چون اون، اون چون این!

در طول روزهای گذشته در یک اقدام عجیب مدیرکل دو ارگان صندلی‌های مدیریتی خود را به هم پیشکش کرده و دو مدیر از این اداره به آن اداره جا‌به‌جا شده و سرپرستی ادارات را عهده‌دار شده‌اند که گویا دور باطلی از جابه‌جایی مدیران استانی در زنجان در حال رقم خوردن است!

در طول روزهای گذشته در یک اقدام عجیب مدیرکل دو ارگان صندلی‌های مدیریتی خود را به هم پیشکش کرده و دو مدیر از این اداره به آن اداره جا‌به‌جا شده و سرپرستی ادارات را عهده‌دار شده‌اند که گویا دور باطلی از جابه‌جایی مدیران استانی در زنجان در حال رقم خوردن است!
به گزارش موج رسا بی‌شک زمانی که برکناری مدیران ناکارآمد مخابره می‌شود کور سوی امیدی برای بهتر شدن اوضاع و نظارت‌افزایی در دل مردم جوانه می‌زند، خصوصا در دورانی که مشکلات مردم زیاد و رویکرد اصلی دولت رسیدگی واقعی به مطالبات مردم است.
نقش مهم «ناکارآمدی» برخی مدیران در پدیدار شدن مشکلات مردم ناگفته پیداست، به طوری که وجود برخی از مدیران ناکارآمد با سوء مدیریت و تصمیمات غیرکارشناسی همچون طاعونی اقتصاد جامعه و زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است بنابراین باید شایسته سالاری در انتصاب مدیران همواره مورد توجه قرار گیرد تا با ارائه راهکارها و برنامه‌های تحولی و منسجم به سمت تغییرات سازنده و مثبت پیش رود.
در این بین استان زنجان از جمله استان‌هایی است که علاوه بر داشتن مدیران کارآمد اما گاها برخی افراد در منصب مدیریتی، برخی ارگان‌ها تکیه زده‌اند که شدیدا موجی از نارضایتی مردم و حتی مسئولان بالا دستی را در پی داشته است، گاهی اوقات این مدیران ناکارآمد کنار زده شده و مدیری دیگر جایگزین شده است که البته این جابه‌جایی هم راه به جایی نبرده است! چراکه سیستم فکری و سیاسی برخی ارگان‌ها چنان پیر و فرتوت شده است که جا‌به‌جایی مدیر راسی نیز بر دور باطل انجام می‌شود. نمونه این امر تغییر مدیرکل راه و شهرسازی زنجان در طول دو سال گذشته بود این تغییر نتنها نتوانست در این مدت حتی یک رضایتمندی کوچک در مردم ایجاد کند بلکه در موضوعی همانند احداث مسکن ملی به دلیل عقب‌ماندگی بسیاری‌ از پروژه‌ها مردم معترض را به راه و شهرسازی و حتی چندین بار به استانداری کشاند هرچند بازهم اتفاق خاصی رخ نداد و مدیر بی‌توجه به همه انتقادات و درخواست‌ها همچنان صندلی مدیریتی خود را سفت و سخت چسبید.
با این حال با وجودی که استاندار زنجان جا‌به‌جایی مدیران ناکارآمد را وعده داده بود ولی بنا به دلایلی نامعلوم این وعده تاکنون عملی نشده است و گویا شیوه دیگری در تغییرات مدیران به کار گرفته شده است!
چراکه اقدام عجیبی در روزهای اخیر انجام گرفت به طوری که مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان صندلی‌های مدیریتی خود را به هم پیشکش کرده و دو مدیر از این اداره به آن اداره جا‌به‌جا شده و سرپرستی این ادارات را عهده‌دار شدند!
اما سوالی که در اذهان عمومی مطرح شده این است که با توجه به شعار سال، نیازمند مدیرانی هستیم که بتواند نقش‌آفرینی مردم را به انحا مختلف در تولید‌ها تقویت کند و این امر صد البته نباید صرفا در جذب منابع مالی باشد! اماباید پرسید دو مدیرکل جابه‌جا شده در این راستا چه خواهند کرد؟ اگر مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کارآمد است چرا به اداره کل راهداری منتقل شد و اما اگر ناکارآمد است باز هم چرا به چنین اداره حساسی که تقریبا با جان و مال مردم در ارتباط است منتقل شده است؟ یعنی با این جابه‌جایی و تغییر؛ این مدیران دقیقا در منصبی که باید قرار گرفته‌اند و در گذشته در انتصابشان اشتباهی رخ داده بود؟ به نظر مسئولان بالا دستی استان با سرپرستی مدیران جدید مشکلات هر دو حوزه خصوصا اداره راه و شهرسازی حل می‌شود؟

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *