۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۴۸
  • ارسال توسط :
1712493158 - اولین گام در راستای تحقق شعار سال؛ آغاز یازدهمین سال برداشت محصول بیدمشک زنان سرپرست‌ خانوار ابهری
اولین گام در راستای تحقق شعار سال؛ آغاز یازدهمین سال برداشت محصول بیدمشک زنان سرپرست‌ خانوار ابهری

اولین گام در راستای تحقق شعار سال؛ آغاز یازدهمین سال برداشت محصول بیدمشک زنان سرپرست‌ خانوار ابهری

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: یازدهمین سال برداشت شکوفه‌های بیدمشک باغ زنان سرپرست خانوار ابهری آغاز شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: یازدهمین سال برداشت شکوفه‌های بیدمشک باغ زنان سرپرست خانوار ابهری آغاز شد.
علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار موج رسا گفت: برای یازدهمین سال متوالی برداشت محصول بیدمشک باغ بانوان سرپرست خانوار ابهری آغاز شد تا عطر توانمندی در زندگی آنها بپیچد.
وی افزود: توانمندسازی زنان، در برگیرنده افزایش مشارکت، خودآگاهی، قابلیت اعتماد و پایین آمدن سطح وابستگی جامعه هدف، افزایش خوداتکایی اقتصـادی، روانی، اجتـماعی زنان سرپـرست خانوار است.
لطیفی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ گروه همیار بانوان شهد شفابخش ابهررود و ترمه ابهر با ۱۴ عضو در شهرستان ابهر فعالیت دارند، افزود: این گروه‌ها متشکل از بانوان سرپرست خانوار، دختران عضو خانواده ، زنان و دختران خودسرپرست هستند که در گروه عرقیجات و خیاطی فعالیت دارند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: گروه همیار شهد شفابخش ابهررود دارای باغ گیاه بیدمشک، گل محمدی و انگور است و فعالیت فصلی دارد که هر ساله در فصل بهار گیاه بیدمشک و باغ انگور و گل محمدی نیز که در تابستان محصولش برداشت می‌شود و محصولات گروه مذکور به صورت فرآوری شده، عرقیجات، کشمش، شیره انگور روانه بازار می‌شود.
وی با بیان اینکه درآمد این گروه شهد شفابخش هم از فروش محصولات باغ انگور، گل محمدی، بید مشک و همینطور از کارگاه نقل‌پزی است که با مشاوره‌ای که از اساتید ارومیه گرفته شده احداث شده است، گفت: این کارگاه در اداره بهزیستی و باغات در بهترین نقطه اتوبان ابهر و خرمدره واقع است.
لطیفی افزود: شرکت تعاونی شهد شفابخش ابهررود تحت نظارت بهزیستی شهرستان از سال ۱۳۹٠ طبق آیین‌های کار و رفاه تامین اجتماعی ثبت قانونی شده است.
این مسئول با بیان اینکه این شرکت تعاونی از سال ۱۳۹٠ با عضویت ۷ نفر شروع به کار کرده گفت: اداره بهزیستی ابهر در جهت شروع به کار این بانوان با کمک خیرین و اعتبار سازمانی دو قطعه زمین که هر کدام به متراژ ۴ هزار مترمربع است خریداری کرده است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *