۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۱۸
  • ارسال توسط :
62971809 - اهدای کتاب، نجات دانایی از بند جهالت
اهدای کتاب، نجات دانایی از بند جهالت

اهدای کتاب، نجات دانایی از بند جهالت

کتاب، همان یار مهربانی است که اسرار و اطلاعات زیادی در آن‌ نهفته‌است، اسرار موجود در یک کتاب گاهی می‌تواند تفکر، فرهنگ و زندگی‌هایی را تغییر دهد، اسرار و اطلاعات موجود در کتاب‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در روند زندگی انسان و نحوه زندگی آن داشته‌ باشد.

کتاب، همان یار مهربانی است که اسرار و اطلاعات زیادی در آن‌ نهفته‌است، اسرار موجود در یک کتاب گاهی می‌تواند تفکر، فرهنگ و زندگی‌هایی را تغییر دهد، اسرار و اطلاعات موجود در کتاب‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در روند زندگی انسان و نحوه زندگی آن داشته‌ باشد.
به گزارش ایسنا، هدیه کتاب به انسان‌ها، انتقال دانایی است. کتاب‌ها می‌توانند انسان را از دنیای تاریک جهالت رهایی داده و به سمت دنیای روشن دانایی هدایت کنند. اسرار نهفته در کتاب‌ها همانند گنجینه‌های نهانی است که هر فرد با مراجعه به کتاب می‌تواند آن را بیابد.
ورود به دنیای کتاب‌ها همانند ورود به دنیایی پر از اسرار و گنجینه‌های جدید است، کتاب‌ها می‌توانند به راحتی انسان را از دنیای تاریک جهالت به دنیای روشن دانایی منتقل کنند.
دوستی با کتاب هیچ‌گاه برای یک فرد ضرر نداشته‌ است، شاید هزینه خرید یک کتاب و دوستی با آن برای برخی از افراد ساده‌ و ممکن باشد ولی فراموش نکنیم افراد زیادی هستند که به راحتی دسترسی به این داناهای مهربان را ندارند.
کتاب‌فروشی‌هایی که قفسه‌های آن‌ها پر شده از کتاب‌های رنگی و جذاب برای افراد زیادی دور از دسترس بوده و به راحتی نمی‌توانند کتابی که دوست دارند را تهیه کنند، گاهی هزینه خرید یک کتاب موجب می‌شود تا افراد زیادی از دسترسی به کتاب و دوستی با آن محروم شوند.
کتاب‌ها می‌توانند فرهنگ، آداب و رسوم، تفکرات، سبک زندگی و اندیشه‌ها را از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند، کتاب‌ها جوامع را از بند جهالت نجات می‌دهند ولی گاهی این داناهای مهربان در گوشه‌ای از خانه‌هایمان زندانی می‌شوند این کتاب‌ها بعد از خوانده شدن بدون استفاده باقی می‌مانند و لایه‌ای از ذرات خاک روی آن‌ها را می‌پوشاند.
تا به حال به این فکر کرده‌ایم که چرا کتاب‌ها را زندانی می‌کنیم؟ اصلا زندانی کردن یک کتاب چه سودی دارد؟ همین کتاب‌های زندانی شده ما چه سودی می‌تواند برای افراد دیگر داشته‌ باشد؟
زندانی کردن یک کتابی که بارها خوانده شده سودی برای ما ندارد ولی به راحتی با انتقال و اهدا این کتاب می‌توانیم فرهنگ، آگاهی و دانایی را از فردی به فرد دیگر منتقل کنیم.
همه ما قطعاً در خانه‌های خود با دسته‌بندی تعداد زیادی از کتاب‌ها مواجه شده‌ایم که گوشه کتابخانه‌های‌مان باقی مانده‌اند، این کتاب‌ها بسته‌هایی از دانایی را در درون خود حفظ کرده‌اند که قطعاً افراد زیادی می‌توانند از آن بهره بگیرند.
امروزه کتابخانه‌های عمومی با آغوشی باز پذیرای کتاب‌های شما، کتاب دوستان هستند، در این روزها با اهدای کتاب، به راحتی می‌توانیم دانایی را به همدیگر انتقال داده و نقشی در افزایش آگاهی، فرهنگ جامعه و رنگی‌تر کردن کتابخانه‌ها داشته‌ باشیم.
مطالعه و کتاب‌ خواندن یک فعالیت مفید برای جامعه است که می‌تواند جامعه را به سمت پویایی هدایت کند، شک نکنیم که با اهدای کتاب و دانایی به کتابخانه‌های عمومی که بیشتر مردم امکان دسترسی به آن‌ها را دارند می‌توانیم نقش بسزایی در پویایی و افزایش دانایی جامعه داشته باشیم.
با اهدای کتاب، می‌توانیم کتاب‌ها را از حصاری تنگ جدا کنیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *