۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۵
  • ارسال توسط :
930082 413 - آب جایگزین ندارد
آب جایگزین ندارد

آب جایگزین ندارد

مدیران شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان با آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار و گفت و گو کردند.

مدیران شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان با آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش مردم نو، در این دیدار صمیمی که معاونین و برخی مدیران ستادی شرکت های تابعه نیز حضور داشتند، اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و همچنین تقارن آن با بهارطبیعت که جلوه شکوه و عظمت الهی است، گفت: بارش های امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته، چرا که ورودی سد تهم سال قبل همین موقع حدود ۱۱ میلیون مترمکعب بود که امسال با توجه به بارشهای صورت گرفته حدود ۵ میلیون مترمکعب ورودی برای این سد ثبت شده است که حدود ۶ میلیون متر مکعب کاهش را نشان میدهد.
وی افزود: سد گلابر نیز نسبت به سال گذشته حدود ۱٫۵ میلیون مترمکعب کاهش ورودی را نشان میدهد، زیرا؛ سال قبل ورودی این سد حدود ۴٫۵ میلیون مترمکعب بود ولی امسال این میزان به حدود ۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
باقری در ادامه به انسداد قریب ۷۳۰ حلقه چاه غیرمجاز دراستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با انسداد این چاهها بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره شده است و این موضوع یعنی ساخت تعداد ۹ سد با حجم ۲ میلیون متر مکعب در استان زنجان است.
وی آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب خدابنده از سد تالوار را نیز از طرحهای مهم و حیاتی برای این شهرستان دانست و عنوان داشت: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.
امام جمعه زنجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در حوزه صنعت آب و برق استان گفت: برای گذر از تنش آبی باید هشدار ها جدی باشد و برخورد قانونی با متخلفین منابع آبی انجام گیرد.
آیت اله خاتمی با بیان اینکه با وجود کسری آب و کاهش سطح آب سد تهم مردم هنوز هم بحران آب و تنش آبی حاکم شده در استان را باور ندارند، افزود: باید با اطلاع رسانی صحیح بخصوص از طریق تریبون نماز جمعه و مساجد جهت اطلاع مردم از وضعیت کمبود آب بهره برد.

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *