۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
  • ارسال توسط :
424111 1 - نزدیک به ۱۸۰۰ کارت اعتباری افراد دارای معلولیت صادر شد
نزدیک به ۱۸۰۰ کارت اعتباری افراد دارای معلولیت صادر شد

نزدیک به ۱۸۰۰ کارت اعتباری افراد دارای معلولیت صادر شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: برای یک هزار و ۷۶۸ فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید جسمی - حرکتی کارت اعتباری نیم بهاء «کارت سما» برای سفرهای ریلی، هوایی و زمینی به منظور بهره‌مندی از تخفیف نیم‌بهاء صادر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: برای یک هزار و ۷۶۸ فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید جسمی – حرکتی کارت اعتباری نیم بهاء «کارت سما» برای سفرهای ریلی، هوایی و زمینی به منظور بهره‌مندی از تخفیف نیم‌بهاء صادر شده است. به گزارش مردم نو، دکتر روح اله خدابنده لو عنوان کرد: بر اساس تبصره (۲) قانون (۵) حمایت از افراد دارای معلولیت و لزوم دسترسی هرچه بیشتر افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید به خدمات ایاب و ذهاب، امکان استفاده این افراد از خدمات حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت نیم بهاء فراهم شده است. وی در خصوص نحوه برخورداری از این مزایا بیان کرد: افراد دارای معلولیت برای سفرهای برون شهری (ریلی، هوایی و دریایی) از طریق سامانه فروش بلیط تاپ ثبت نام نموده و طبق کارتهای اعتباری برای هرمعلول خرید بلیط را بصورت نیم بهاء انجام داده و از این خدمات استفاده می کنند.
خدابنده لو با اشاره به اینکه مسافرت با قطار نیز به عنوان یکی از مناسب ترین و ایمن ترین وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری است، خاطر نشان کرد: گزینه ای در سامانه های فروش بلیط قطارهای مسافربری فعال شده است که افراد دارای معلولیت جسمی وحرکتی که نیاز به ویلچر دارند؛ با انتخاب این گزینه می توانند از امکانات ویژه راه آهن به این افراد بهره مند شوند . وی افزود: افراد دارای معلولیت می توانند با انتخاب گزینه “خدمات رایگان ویلچر” در هنگام خرید بلیط، رئیس امور مسافری راه آهن را از زمان و مقصد سفر خود مطلع سازند تا هماهنگی لازم جهت بهره مندی از خدمات رایگان ویلچرو سطوح شیبدار در محوطه راه آهن و داخل قطار در مبدا و مقصد سفر، صورت پذیرد. مدیرکل بهزیستی یادآور شد: ضرورت اجرای طرح مناسب‌سازی در همه اماکن عمومی و وسایل حمل‌ و نقل عمومی از جمله راه آهن می‌تواند پیامدهای مثبتی را در جامعه برای جانبازان و معلولان و مشارکت فعال آنها در فعالیت های اجتماعی به ارمغان آورد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *