۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۳۵
  • ارسال توسط :
بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در شهرستان خرم دره برگزار شد - مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در شهرستان خرم دره برگزار شد
مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در شهرستان خرم دره برگزار شد

مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در شهرستان خرم دره برگزار شد

مراسم ادبی " گنج گنجه" به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با حضور شاعران و نویسندگان شهرستان در سالن جلسات آموزش و پرورش خرم دره برگزار شد .

مراسم ادبی ” گنج گنجه” به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با حضور شاعران و نویسندگان شهرستان در سالن جلسات آموزش و پرورش خرم دره برگزار شد . به گزارش مردم نو، در این برنامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت نظامی گنجوی اظهار داشت: در آستانه روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر پرآوازه ی ایران هستیم.
وی افزود: حکیم نظامی، شاعر و داستان‌سرای ایرانی قرن ششم هجری، یکی از مفاخر بزرگ ایرانی است و با توجه به اهمیت این حکیم روز ۲۱ اسفندماه در تقویم رسمی‌کشورمان به عنوان روز بزرگداشت «نظامی‌گنجوی» نامگذاری شده است، و این برنامه در جهت ارج نهادن به فرهنگ ایران زمین و پاسداشت زبان فارسی تدارک دیده شده است .
در ادامه دکتر عبد العظیم محمدی دکترای ادبیات فارسی در این برنامه گفت نظامی عنصر تعالی بخش انسان را عشق معرفی می کند و از نظر وی عشق مایه زندگی و هستی است و انسان بی آن به تعالی و کمال راه نخواهد یافت او در غزلیاتش همان خصوصیات سبک عراقی را برای مخاطبان در توصیف عشق بکار می گیرد و نزاع بین عقل و عشق را به خوبی بیان می کند . وی در ادامه افزود: نظامی در خسرو و شیرین، شیرین را به عنوان زن برتر، با اصالت، پاکدامن و استوار و در عین حال زیرک و مدبر معرفی میکند و استعدادهای نهفته زنان را به جامعه خود معرفی کند.
در ادامه این برنامه شعرخوانی شاعران منطقه، نظامی خوانی، قرائت داستان کوتاه توسط نویسندگان شهرستان و رونمایی از کتاب منظومه موفقیت نوشته محمد مقدم از دیگر برنامه های این مراسم بود .

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *