۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
  • ارسال توسط :
c081e51f ce7b 4a7b a59d 0857733f976e - توزیع سموم کشاورزی توسط تعاونی‌های ابهر
توزیع سموم کشاورزی توسط تعاونی‌های ابهر

توزیع سموم کشاورزی توسط تعاونی‌های ابهر

مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: 41 هزار لیتر انواع سموم شیمیایی توسط تعاونی‌های روستایی شهرستان ابهر توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: ۴۱ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی توسط تعاونی‌های روستایی شهرستان ابهر توزیع شده است.
عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در شهرستان ابهر تنوع تولید محصولات باغی و زراعی قابل توجه بوده و همین مساله حساسیت سلامت تولیدات را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: بیشترین خسارات بخش کشاورزی را آفاتی همچون کنه، قارچ‌ها و حشرات و علف‌های هرز تشکیل می‌دهند لذا به منظور جلوگیری از خسارات بیشتر به کشاورزان تعاونی‌های روستایی شهرستان ابهر از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به تامین و توزیع انواع سموم شیمیایی از جمله حشره‌کش، قارچ‌کش، کنه‌کش، ریز مغذی ها و … مبادرت کرده‌اند.
وی افزود: میزان توزیع انواع سموم در شبکه نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. برای حفظ نباتات مصرف سموم شیمیایی دربخش کشاورزی کشور و استان را امری اجتناب‌ناپذیر است. برخی آفات و بیماری‌های گیاهی مث وجود دارد که برای مبارزه با آن چاره‌ای جز استفاده از سموم شیمیایی نیست، ضمن اینکه در مواردی بدلیل شدت و طغیان یک آفت و برای جلوگیری از خسارت بیشتر به کشاورزان الزاما باید از سموم شیمیایی استفاده کرد.
این مسئول حرکت به سمت کاهش مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی را یک ضرورت دانست و گفت: رعایت تناوب و الگوی کشت، آیش اراضی، اجرای طرح شبکه‌های مراقبتی، توجه ویژه به مباحث آموزشی و ترویجی کشاورزان و اعمال سیاست‌های حمایتی از آنان می‌تواند به کاهش مصرف سموم شیمیایی کمک کند.
جعفری یادآور شد: برخی از آفات و بیماری‌های گیاهی با رعایت تناوب و الگوی کشت و نیز با آیش گذاشتن زمین از بین می‌روند و با این شیوه‌ها بخش قابل توجهی از مصرف سموم شیمیایی کاهش می‌یابد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *