مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان زنجان از نصب و راه اندازی مانیتورهای طرح فراخوان بیمار با هدف شفاف سازی و مدیریت نوبت بیماران در پلی کلینیک تخصصی حکیم هیدجی زنجان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری مردمنو آنلاین، علی محمدی، با بیان اینکه بهمنظور رعایت دقیق مفاد حقوق شهروندی و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، مانیتورهای طرح فراخوان بیمار با هدف شفافسازی و مدیریت نوبت بیماران در پلی کلینیک تخصصی حکیم هیدجی زنجان نصب و راه اندازی شد، گفت: قبل از اجرای طرح فراخوان بیمار، بیماران پشت در اتاق پزشک تجمع میکردند و همچنین سرپا ماندن بیماران و تجمع آنها در پشت در اتاق پزشک ، باعث به وجود آمدن وجهه بسیار زشت و باعث بیاعتمادی بیماران به سیستم میشد.
محمدی، جلوگیری از تجمع بیماران پشت درب درمانگاههای عمومی، کاهش نیاز به حضور فیزیکی منشی پزشک و سایر اقدامات مرتبط، ایجاد اعتماد و تضمین سلامت روانی بیماران از حیث صحت نوبتدهی بدون واسطه نیروی انسانی، رعایت دقیق حقوق بیماران و متعاقب آن تحقق حقوق شهروندی، رعایت نظم و کاهش آلودگی صوتی در سالن انتظار، مدیریت نوبتها توسط خود مراجعین، به حداقل رسیدن سردرگمی بیماران در مراجعه به اتاق پزشکان بدلیل نمایش نام و شماره نوبت بیماران و نام و شماره اتاق پزشکان در مانیتورهای راه اندازی شده پشت درب هر پزشک و استقبال زیاد مراجعین از الکترونیکی شدن کلیه خدمات را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا حقوق بیماران را نکته به نکته رعایت کنیم.
این مقام مسئول افزود: این طرح چند ماه پیش بصورت پایلوت در درمانگاه شهدای شهرستان خرمدره اجرا شد که با رضایتمندی بالای بیمه شدگان و مراجعین همراه بود.
وی ادامه داد: قرار است پس از تامین اعتبارات لازم از لحاظ زیر ساختی و امکانات سخت افزاری، این طرح در کلیه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اعم از مراکز بستری و سرپایی به مرحله اجرا درآید.