۞ سعدی:
دو چشم باز نهاده نشسته‌ام همه شب / چو فَرْقَدَین و نگه می‌کنم ثریا را

موقعیت شما : صفحه اصلی » در استان
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
  • ارسال توسط :
photo 2019 09 15 14 36 38 - در سال زارعی جاری، ۳۰ درصد باغات انگور استان زنجان دچار سرمازدگی شد 
در سال زارعی جاری، ۳۰ درصد باغات انگور استان زنجان دچار سرمازدگی شد 

در سال زارعی جاری، ۳۰ درصد باغات انگور استان زنجان دچار سرمازدگی شد 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال زارعی جاری به طور میانگین 30 درصد باغات انگور استان زنجان دچار خسارت سرمازدگی شد، از تولید 180 هزار تن انگور در استان خبر داد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال زارعی جاری به طور میانگین ۳۰ درصد باغات انگور استان زنجان دچار خسارت سرمازدگی شد، از تولید ۱۸۰ هزار تن انگور در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری مردم‌نو آنلاین، بهنام اجاقلو تصریح کرد: انگور از جمله محصولات مهم تولیدی استان زنجان به شمار می‌رود و هم‌اکنون از ۱۵ هزار و ۸۷۰ هکتار باغات انگور استان، ۱۵ هزار و ۳۳۰ هکتار در مرحله باردهی است.
اوجاقلو با اشاره به اینکه سال زارعی جاری به طور میانگین ۳۰ درصد باغات انگور استان زنجان دچار خسارت سرمازدگی شد، از تولید ۱۸۰ هزار تن انگور در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال تولید ۲۴۰ هزار تن انگور در استان پیش‌بینی شده بود که سرمازدگی باعث کاهش این میزان تولید شد.
وی، انگور نوع فخری، عسگری، شاهانی، قره‌اوزوم و بی‌‎دانه را از ارقام عمده انگور کشت شده در استان زنجان برشمرد و افزود: برداشت انگور از تاکستان‌های استان همه ساله با توجه به نوع رقم از نیمه دوم تیر ماه آغاز شده و تا اوایل مهر ماه ادامه می‌یابد.
اوجاقلو با بیان اینکه شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره بیش‌ترین سطح زیر کشت انگور در استان زنجان را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۵۰ درصد انگور تولیدی استان به مصرف تازه‌خوری رسیده و ۵۰ درصد مابقی برای تولید کشمش اختصاص می‌یابد.
وی در ادامه اضافه کرد: استان زنجان از جمله استان‌های مهم تولیدکننده محصول انگور در سطح کشور به حساب می‌آید به طوری که این استان از نظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور به شمار می‌رود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان همچنین در زمینه تولید کشمش نیز جزو رتبه‌های برتر کشوری بوده و در سال‌های نرمال و بدون سرمازدگی حدود۳۰ هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود.
بهنام اجاقلو، با تاکید بر ضرورت و اهمیت ایستاده کردن باغات انگور به عنوان راهکار افرایش بهره‌وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصول تولیدی خاطرنشان کرد: با ایستاده کردن باغات انگور، میوه‌ها نور کافی دریافت کرده و به دلیل عبور جریان هوا از میان بوته‌ها شیوع انواع بیماری‌های قارچی از جمله سفیدک و امکان انتقال از سایر باغات به حداقل می‌رسد.
اوجاقلو عنوان کرد: سهولت انجام عملیات مختلف در سطح باغ از جمله برداشت آسان از دیگر مزایای ایستاده کردن باغات انگور به شمار می‌رود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: در حال حاضر عملیات داربستی و ایستاده کردن در ۸۵۰ هکتار از باغات انگور استان انجام گرفته و همه ساله به منظور توسعه این سطح با توجه به اهمیت موضوع، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی مختلف، آموزش‌های لازم به کشاورزان استان ارایه می‌شود.
وی افزود: کشاورزانی که متقاضی داربستی کردن باغات انگور خود هستند برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *