۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

موقعیت شما : صفحه اصلی » در استان
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
  • ارسال توسط :
photo 2019 09 15 14 28 45 - نگرانی از یافتن شغل، دلیل اصلی بی انگیزگی دانشجویان
نگرانی از یافتن شغل، دلیل اصلی بی انگیزگی دانشجویان

نگرانی از یافتن شغل، دلیل اصلی بی انگیزگی دانشجویان

 قائم مقام دانشگاه روزبه با اشاره به بی‌انگیزه بودن دانشجویان نسبت به ادامه تحصیل گفت: این اتفاق به دلیل عدم اطمینان از شغل و داشتن درآمد افتاده است.

 قائم مقام دانشگاه روزبه با اشاره به بی‌انگیزه بودن دانشجویان نسبت به ادامه تحصیل گفت: این اتفاق به دلیل عدم اطمینان از شغل و داشتن درآمد افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری مردم‌نوآنلاین، سید پیمان عمادی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به مدرک‌گرایی دانشجویان و بی‌انگیزگی برای  تحصیلات دانشگاهی گفت: در حال حاضر فارغ از ارائه آموزش باکیفیت، باید برای اشتغال‌زایی و درآمد‌زایی نیز تدابیری اندیشیده شود.

عمادی در ادامه از عدم افزایش شهریه دانشگاه روزبه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، شهریه دانشگاه روزبه افزایش پیدا نکرده است و‌عینا مبالغ سال قبل برای همه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت شهریه این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها زیاد است.

قائم مقام دانشگاه روزبه زنجان با بیان اینکه روند کاری این مجموعه آموزشی تغییر یافته است به موضوع شایعه‌های پیرامون دانشگاه روزبه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این مجموعه هیچگاه به آستانه تعطیلی کشیده نخواهد شد گفت: بعضی اوقات یاس و ناامیدی در مورد ادامه کار دانشگاه روزبه در سطح جامعه به وجود می‌آید اما تمامی شایعه ها بی اساس است و هیچ‌وقت تصمیمی برای فروش یا تعطیلی دانشگاه نداریم و این مجموعه همچنان به عنوان یک دانشگاه خصوصی به فعالیت خود  ادامه خواهد داد.

سید پیمان عمادی اضافه کرد: دانشگاه روزبه با ایجاد تغییرات در تلاش برای ایجاد بستری مناسب برای دانشجویان است.

عمادی خاطر نشان کرد: سیاست آموزشی دانشگاه در راستای درآمدزایی و در کنار آموزش باکیفیت است.

وی با یادآوری تاسیس  مدرسه غیر انتفاعی استاد رضا روزبه در مجموعه آموزشی روزبه گفت: در حال حاضر این مدرسه با افزایش دوبرابری دانش آموزی سال دوم فعالیت خود را آغاز کرده است.

قائم مقام دانشگاه روزبه اضافه کرد: تعداد دانش آموزان این مدرسه به ۲۰۰ نفر رسیده است.

سید پیمان عمادی با تاسیس بنیاد تحصیلی و بورس «مهدی» در این مدرسه غیر انتفاعی اشاره کرد و با بیان اینکه این بنیاد از دانش‌آموزان زرنگ که تمکن مالی کافی برای تحصیل در مدرسه غیر انتفاعی را ندارند حمایت می‌کند.

عمادی با بیان اینکه این بنیاد ۱۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های آموزشی دانش آموزان را بدون  محدودیت تعداد متقاضیان متقبل می‌شود، گفت: در حال حاضر فعالیت این بنیاد آغاز شده و‌ چندین دانش آموز به واسطه این بنیاد بورس شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هدف این مجموعه آموزشی ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و دانشجویان است، گفت: در حال حاضر این دانشگاه ۱۳۰۰ دانشجوی فعال دارد و این درحالی است ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو در سنوات گذشته از دانشگاه روزبه فارغ التحصیل شده‌اند.

قائم مقام دانشگاه روزبه با یادآوری اینکه به صورت میانگین تعداد دانشجویان در سطح کشور  رو کاهش است گفت: از نظر ما تعداد دانشجویان استان زنجان کم نشده است ولی به نظر می‌رسد برخی تصمیم به ادامه تحصیل نگرفته‌اند.

سید پیمان عمادی خاطر نشان کرد: مردم درس خواندن را هزینه کردن می‌دانند ولی هزینه برای درس خواندن نوعی سرمایه‌گذاری است.

عمادی اضافه کرد: بیشتر دانشجویان به دنبال مدرک هستند ولی سیستم آموزشی باید به سمتی حرکت کند و شرایطی فراهم شود که دانشجویان به درآمد زایی برسند.

در ادامه ناصر محمدی مدیر گروه هنر دانشگاه روزبه با بیان اینکه نوع نگاه به فضای آموزشی باید متفاوت باشد، گفت: حوزه آموزش متفاوت است .

وی خاطر نشان کرد: گروه هنر دانشگاه روزبه آماده همکاری با مطبوعات است.

 امیر حسین منصوری معاون امور مالی دانشگاه روزبه از ورود این دانشگاه به بورس با ارائه صندوق قابل معامله( ETF)  خبر داد و گفت: ایجاد این صندوق توسط یک دانشگاه برای اولین در سطح کشور توسط دانشگاه روزبه اتفاق افتاده است و به دانشجویان کمک می‌کند در کنار تحصیل برای دریافت سود مالی نیز تلاش کنند.

منصوری در ادامه گفت: ورود به شرکت‌های تولیدی و‌استفاده از دانشجویان توانمند در عرصه تولید از دیگر اهداف دانشگاه روزبه برای ایجاد اشتغال است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *