۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » ورزشی
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
  • ارسال توسط :
171073133 - سال پرفروغ در انتظار بانوان ورزشکار زنجانی
سال پرفروغ در انتظار بانوان ورزشکار زنجانی

سال پرفروغ در انتظار بانوان ورزشکار زنجانی

بانوان ورزشکار زنجانی در سالی که گذشت پرقدرت ظاهر شدند.

بانوان ورزشکار زنجانی در سالی که گذشت پرقدرت ظاهر شدند.
به گزارش ایرنا، بانوان ورزشکار توانمند زنجانی در سال های اخیر به ویژه سال گذشته تلاش کردند فعالیت موثر خود را در حوزه ورزش بیش از گذشته اثبات کنند و افتخار آفرینی دختران ورزشکار استان در بازی های آسیایی و پارآسیایی نمود این مساله مهم است.
خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت ورزش بانوان استان در سال گذشته با” عذرا واسعی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان” گفت و گو کرده است.
وضعیت ورزش بانوان استان چگونه است؟
با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت ورزشکار کشور را تشکیل می دهند نگاه و سیاست دولت نیز حمایت همه جانبه از این قشر بوده است که امیدواریم این روند همچنان در سال جاری نیز استمرار داشته باشد.
همین حمایت ها موجب شد بانوان ایرانی به ویژه زنجانی ها در حوزه ورزش حرکت رو به رشدی داشته باشند که نمود عینی این مساله حضور در مسابقات بین المللی، جهانی و آسیایی است.
این اتفاقات بیانگر آن است که دولتهای مردمی به ورزش بانوان اهمیت ویژه ای می دهند که استمرار این وضعیت می تواند چشم انداز روشنی را در این حوزه ترسیم کند.
هر چند موانعی هم بر سر راه توسعه ورزش بانوان وجود دارد لذا گره گشایی از آنها می تواند به طور حتم روند رو به رشدی را در این حوزه مهیا کند.
بیشترین تمرکز یا رشد ورزش بانوان زنجانی در چه رشته هایی بوده است؟
این استان ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه ورزش دارد که قهرمان پروری و کسب نشان های رنگارنگ در رشته های مختلف موید این مساله است.
در زمان حاضر بانوان زنجانی در رشته های قایقرانی، سنگ نوردی، ورزش های توان یابان، تیراندازی، ووشو، تکواندو و کاراته بسیار فعال هستند و در مسابقات مختلف به عناوین برتر و نشان های رنگارنگ دست یافته اند.
مهسا جاور و زینب نوروزی قایقرانان زنجانی هستند که سال گذشته در بازیهای آسیایی هانگژوی چین افتخار آفرینی کردند و امسال نیز در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه روئینگ در
چونگجو کره جنوبی در روئینگ ۲ نفره سبک‌وزن بانوان در فینال دوم شدند و با کسب مدال نقره برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دو نفره کسب کردند، در این رقابت نمایندگان ژاپن و ازبکستان اول و سوم شدند.
از طرفی هما خاتمی مربی ارزنده زنجانی نیز به عنوان مربی تیم ملی قایقرانی حضور داشت و با راهنمایی های خود سهم بسزایی در این موفقیت ایفا کرد.
در خصوص برگزاری مسابقات مختلف ورزشی بانوان توضیحاتی بفرمایید.
سال گذشته بانوان ورزشکار استان نیز در رخدادهای مختلفی شرکت کردند که نمونه عینی آن میزبانی مسابقات کشوری بوده است.
در سالی که گذشت این حوزه میزبان رویدادهای ورزشی ملی در رشته های سنگنوردی بزرگسالان، شنا در رده سنی نونهالان، کونگ فو به صورت آزاد و تنیس روی میز پیشکسوتان بود.
همچنین حوزه بانوان چهار رشته ورزشی کاراته، مینی بسکتبال، بدمینتون، جودو و سنگنوردی به صورت کشوری اعم از المپیاد، استعدادیابی، کاپ(جام)، منطقه ای، چند جانبه، دوستانه و مناسبتی را نیز میزبانی کرد.
طی سال گذشته ۲۴ رشته ورزشی استان در رده های مختلف سنی به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی اعزام شدند که از این تعداد رشته قایقرانی سهم عمده ای در اعزامهای انتخابی تیم ملی داشت.
حضور بانوان ورزشکار در رخدادهای بین المللی نیز از دیگر اقدامات به شمار می رود به طوری که تیم های استانی در رشته های بسکتبال رویداد کاپ آسیا کشور تایلند و کاراته در استان اردبیل شرکت کردند.
مشکل اصلی توسعه ورزش بانوان زنجان چیست؟
بانوان زنجانی سال گذشته در حوزه قهرمانی خوش درخشیدند و به جرأت می‌توان گفت ورزش بانوان استان در این بخش با کلان شهرها مقایسه می‌شود به طوری که هم در حوزه قهرمانی و هم ورزش روستایی و همگانی روند افزایشی داشته ایم.
یکی از مشکلات اساسی توسعه ورزش بانوان نبود حامی ورزشی است، درحالیکه در این استان شرکت ها و کارخانه‌های فعال و بزرگی وجود دارد که می‌توانند در این حوزه مشارکت داشته باشند.
از طرفی یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه وزش اختصاص دارد و به طور قطع همین هزینه کرد هم می‌تواند به پویایی این بخش کمک فراوانی کند و در واقع این سرمایه گذاری منشأ تحولات شود.
امروزه اعزام یک تیم ورزشی به لیگ کشوری هزینه بالای یک میلیارد ریالی را می طلبد اما به دلیل شرایط اقتصادی تامین آن با مشکل جدی مواجه است.
پیش از این مسابقات به صورت قهرمانی کشوری برگزار می‌شد و تمامی هزینه کردها بر عهده میزیان بود اما در زمان حاضر مسابقات به صورت لیگ برگزار می‌شود و هزینه ها بسیار کمرشکن است و در این میان وجود اسپانسر مشکلات را به حداقل می رساند.
امسال نیز با برنامه ریزی ها تلاش می کنیم ورزش بانوان این استان همانند سال گذشته روزهای پرفروغی را سپری کنند که حمایت های بین بخشی تاثیر بسزایی در تحقق این امر دارد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *