۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۱
  • ارسال توسط :
169902395 - بهزیستی آماده دریافت گزارش کودک آزاری است
بهزیستی آماده دریافت گزارش کودک آزاری است

بهزیستی آماده دریافت گزارش کودک آزاری است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از استقبال مردم شهر زنجان از خدمات ۱۲۳ در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی جهت مداخله در بحران در کل استان فعال است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری ، همسرآزاری ، افکار و اقدام به خودکشی و... با کارشناسان خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس حاصل نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از استقبال مردم شهر زنجان از خدمات ۱۲۳ در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی جهت مداخله در بحران در کل استان فعال است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری ، همسرآزاری ، افکار و اقدام به خودکشی و… با کارشناسان خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس حاصل نمایند.
به گزارش مردم نو، دکتر روح اله خدابنده لو در جلسه هماهنگی و هم اندیشی مراکز اورژانس اجتماعی افزود: مددجویان آسیب دیده و یا در معرض آسیب بر مبنای قوانین بالا دستی و دستورالعمل های تخصصی بهزیستی کشور و پس از مداخلات تخصصی اولیه ، در جهت رفع و کاهش بحران در مرکز نگهداری موقت اورژانس اجتماعی اسکان می یابند و ترخیص از این مراکز نیز باید بر طبق دستورالعمل و با رعایت جمع جهات و در راستای صلاح فرد صورت گیرد .
وی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی گفت: با توجه به ظهور و بروز آسیب های نوپدید ،آموزش منظم و کارآمد به کارشناسان مرتبط با آسیب های اجتماعی می تواند موجب بهبود خدمات رسانی به جامعه هدف گردد.
وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را موضوعی چندوجهی و بین دستگاهی دانست و تصریح کرد: همکاری و تعامل بین بخشی در کنار مشارکت و همراهی مردم راه موثر پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و آحاد مردم باید نسبت به کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی حساس بوده و در صورت مشاهده آن را به خط ۱۲۳ گزارش نمایند .
این مقام مسئول تاکید کرد: پس از دریافت گزارش کودک آزاری در خصوص آزار جنسی، عاطفی، روانی ، غفلت ، بهره کشی و خشونت های جسمی که منجر به آسیب و به خطر افتادن جان کودک می شود کارشناسان اورژانس اجتماعی جهت انجام مداخلات تخصصی در محل حضور یافته و در صورت نیاز با در دست داشتن دستور قضایی اقدام می نمایند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *