۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

موقعیت شما : صفحه اصلی » یادداشت
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
  • ارسال توسط :

بازار شش میلیارد نفری (در دنیای تجارت الکترونیک)

کتاب بازار شش میلیارد نفری (در دنیای تجارت الکترونیک) نوشتهٔ پورتر اریسمن، شما را از میان بازارهای بزرگ در حال ظهور عبور خواهد داد تا ببینید آن‌ها کار خود را از کجا شروع کردند، اکنون در کجا قرار دارند و احتمالاً به کجا خواهند رسید. کتاب بازار شش میلیارد نفری (Six billion shoppers) به این […]

کتاب بازار شش میلیارد نفری (در دنیای تجارت الکترونیک) نوشتهٔ پورتر اریسمن، شما را از میان بازارهای بزرگ در حال ظهور عبور خواهد داد تا ببینید آن‌ها کار خود را از کجا شروع کردند، اکنون در کجا قرار دارند و احتمالاً به کجا خواهند رسید.

کتاب بازار شش میلیارد نفری (Six billion shoppers) به این پرسش که آیا بعد از تشکیل شرکت در حوزه تجارت الکترونیک، می‌توان به بازارهای نو ظهوری مثل جنوب شرقی آسیا و حتی امریکای لاتین راه پیدا کرد؟ پاسخ می‌دهد.

پورتر اریسمن (Porter Erisman) با مطالعه بر روی تاریخچه شرکت‌های موفق در کشورهای متفاوت، مانند شرکت علی‌بابا در چین و آمازون در امریکا، نشان می‌دهد که موفقیت تصادفی و رایگان حاصل نمی‌شود.

نکته شایان تأمل برای راه‌اندازی تجارت الکترونیک، انتخاب شیوه به سبک آمازون در امریکا یا به سبک علی‌بابا در چین است. با مطالعه کتاب بازار شش میلیارد نفری می‌توانید شیوه مناسب را برای فعالیت در کشورمان در حوزه تجارت الکترونیک انتخاب کنید. مثل کار آفرینان هندی که شیوه دوم را انتخاب کردند.

مهم این است که برای رشد و توسعه تجارت الکترونیک، سیستم پرداخت آنلاین و موضوع حمل و نقل و ارسال کالا نقشی مهم دارند. این موارد در ایران، حتی در شهرهای کوچک، شرایط به نسبت پذیرفتنی دارند. به همین دلیل چند سالی است شرکت‌هایی در زمینه تجارت الکترونیک فعال شده‌اند و رشد خوبی هم داشته‌اند.

تجارت الکترونیک ثابت کرد بدون اینکه آسیبی به صاحبان خُرده فروشی سنتی بزند، آنگونه که در غرب رخ داد، می‌تواند با ایجاد فرصت در بازارهای نو ظهور، خلاقیت‌ها را شکوفا کند.

به طور قطع ایجاد فرصت برای مردم به منظور خرید و فروش ساده‌تر کالایشان، به بهبود شرایط اقتصاد جهانی کمکی نخواهد کرد؛ اما تجارت الکترونیک برای نجات از فقر، بهتر از هر صنعت دیگری به بازارهای نو ظهور کمک خواهد کرد. گوشی هوشمند فقط بازار خرید را وارد جیب مشتری نکرده است، بلکه ویترین خرده‌فروشی را هم در جیب افراد کارآفرین جا داده است. اتصال کارآفرینان خرده در بازارهای نوظهور به اقتصاد جهانی، به آن‌ها کمک خواهد کرد از فقر نجات پیدا کنند.

داستان بیست سال نخست تجارت الکترونیک، داستان تلاشی بود که برای خدمت به یک میلیارد خریدار در جهان توسعه یافته صورت گرفت. داستان بیست سال دوم جالب‌تر از آن خواهد بود، زیرا بازارهای تجارت الکترونیک از چین تا هند و آفریقا به کارآفرینان کمک می‌کنند تا به جایزه بزرگ‌تر دست پیدا کنند که همانا شش میلیارد مشتری جهان است که قرار است از این بازارها خرید کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *