۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

موقعیت شما : صفحه اصلی » در استان
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
  • ارسال توسط :
Phishing 1 - انهدام باند فیشنیگ‌ توسط پلیس فتای شهرستان خدابنده 
انهدام باند فیشنیگ‌ توسط پلیس فتای شهرستان خدابنده 
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد 

انهدام باند فیشنیگ‌ توسط پلیس فتای شهرستان خدابنده 

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری باند فیشینگ‌کاران حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی می‌کردند، خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری باند فیشینگ‌کاران حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی می‌کردند، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری مردم‌نو آنلاین، سرهنگ ایرج خانی پور با بیان اینکه این متهمان با طراحی و انتشار ربات‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خدابنده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از طریق فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده قرار گرفت، با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهمان اقدام شد.
سرهنگ‌خانی پور ادامه داد: طی بررسی و تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی، با ترفند تبلیغ  و فروش پوشاک، شاکی را به یکی از درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده بطوری که با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه اقلام خریداری شده با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز متوجه برداشت مبالغی به میزان معلوم از حساب بانکی‌اش شده است.
 وی خاطر‌نشان‌ کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی تعداد ۴ نفر از متهمان به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی شدند و با هماهنگی قضایی اکیپی از کارآگاهان پلیس فتا شهرستان خدابنده به محل سکونت آنها مراجعه، ضمن توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، متهمان دستگیر و به پلیس فتا شهرستان خدابنده دلالت شدند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: باتوجه به حرفه‌ای بودن متهمان، بدواً با اظهارات ضد و نقیض سعی در برائت خود و گمراه نمودن مأمورین داشتند. ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک کافی به بزه ارتکابی معترف و بیان نمودند با طراحی و انتشار ربات‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی، اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی کاربران می‌کردند که در این راستا ‌به اطلاعات بیش از ۱۶۰ فقره  کارت بانکی افراد در سراسر کشور دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت مبالغی از حساب‌ آنها نموده‌اند.
وی با بیان اینکه از ۴ نفر متهمان دستگیر شده ۲ نفر خانم هستند افزود: از این باند دستگیر شده تعداد ۹ دستگاه گوشی تلفن همراه، تعداد زیادی سیم کارت، ۲۵ فقره کارت بانکی، یک دستگاه لپ‌تاپ و یک دستگاه کیس‌کامپیوتر کشف شد.
وی ادامه داد: یکی از متهمان در اظهارات خود بیان داشت که با همدستی یک از اقوام نزدیک خود که مدیریت یکی از دفاتر پیشخوان دولت را برعهده داشته با سوء استفاده از مدارک هویتی شهروندان اقدام به اخذ تعداد زیادی سیم کارت جهت استفاده در بزه نموده که در این راستا نیز پرونده قضائی برای دفتر پیشخوان دولت تشکیل شد.
سرهنگ‌خانی‌پور با بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند، گفت: شهروندان و کاربران قبل از انجام خریدهای اینترنتی از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به معتبر بودن سایت (نماد الکترونیکی) توجه نمایند و در هنگام پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت نمایند و به یاد داشته باشند یک درگاه بانکی با “https” آغاز می‌شود.
جانشین‌فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان تاکیدکرد: شهروندان به تبلیغات فروش اجناس در شبکه‌های اجتماعی با قیمت غیرواقعی و خارج از عرف اعتماد نکنند و برای پیشگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی خود با مراجعه به شعب بانک‌های مربوطه اقدام به فعال سازی رمزهای کارت بانکی پویا (رمز یکبار مصرف) نمایند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *